Menü
 
 
RBR Linkek
 
Hirdetés
Tárhely, domain, webtárhely
 
Adminok
 
Szerzők
 
 
9. Kincses Kupa

9. Kincses Kupa

Tervezett fordulók száma:             10;
Tervezett szakaszok száma fordulónként: 8-10, 2 LEG-en szimmetrikusan megosztva;
Tervezett nehézségi szint: Kezdő, Haladó, Közép Haladó;

Meghirdetett kategóriák:
R1

K1                   WRC2000-2003 + A8 + WRC2004-2010 + WRC2011
K2                   N4
K3                   S2000 + 1.6T S2000
K4                   A7 + R3 + S1600 + N3
K5                   H

R2

K21                N4 + S2000 + 1.6T S2000
K22                A7 + R3
K23                S1600 + N3

Teljesítési tényezők:
Damage Level:        reduced
SuperRally :            150% Penalty

 

Örömünkre szolgál, hogy a hosszú szünet után ismét rendezésbe vághatunk. Nyolc, az
indulók által sikeresnek ítélt bajnokság tapasztalatával a hátunk mögött, szem előtt tartva saját
meggyőződéseinket, igyekszünk közösségépítő szerepet vállalni. Szeretnénk, ha ez a kupasorozat
elérné a tanulni vágyó újoncok tömegét, akik nem kisebb céllal rendelkeznek, mint az országos
bajnokságon való rendszeres pontszerzés, sőt végső győzelem. Reméljük élvezhetjük az OB
élmenők bizalmát is, akik tesztként és az újoncok számára mérceként is megtisztelnek bennünket
részvételükkel. Az év folyamán több újítást is szeretnénk bevezetni, melyekkel igyekszünk emelni a
színvonalat.
A kiírásban olvashatóak a feltételek, melyek tudomásulvétele minden induló számára
alapkövetelmény. Szabályzatunkra hasonló feltételek vonatkoznak. Minden egyes indulónktól
elvárjuk és megköveteljük a sportszerű magatartást, ahogy az minden sportban alapvető.
Kis értelmező a kategóriák kialakításához:
R2: Minden kedves nevező aki még NEM rendelkezik 5000km verseny tapasztalattal ÉS úgy
érzi túl nagy kihívást jelentene neki a sokkal tapasztaltabb versenyzőtársai tempóját tartani, az 3
kategória közül választhat: K21, K22 és K23. Abszolút értékelés természetesen az újoncok körében
is lesz.
K21: N4 + S2000 + 1.6T S2000 SimFans homologizációval rendelkező járművek részére
nyitott. Mint az első osztályban látott, paritás terén az N4 hátrányt szenved, azonban úgy gondoljuk,
hogy az újoncok saját határaik feszegetése közben nem a járművek szabnak határt a minél jobb
időeredmény elérésében, hanem sokkal inkább a pályaismeret hiánya és az ismeretlen helyzetek
rossz vezetéstechnikai megoldása. Tudjuk, hogy a különböző karakterű járművekhez nem mindenki
viszonyul ugyanúgy, ezért is kínálunk minél nagyobb választékot kategórián belül.
Aki az N4-re szavaz az a "butább" futóműért, a "lefojtott" turbó feltöltéses motorért, és az
igen magas tömegért cserébe elfogadja a rugalmas motorkarakterisztikát és a kiváló kezelhetőséget,
valamint a magas végsebességet.
Aki S2000-re esküszik az a szívómotor nem túl előnyös --szűk használható fordulatszám
tartomány-- karakterisztikájáért és a gyengébb teljesítményért cserébe kis tömeget, kiváló
manőverezhetőséget és fejlett futóművet kap.
Aki az 1.6T S2000 mellett teszi le a voksát az fenti kettő ötvözetét kapja: rugalmasabb
--alacsony fordulaton ne számítsunk a két literes N4-es motor megszégyenítésére--
karakterisztikájú, közepes teljesítményű motor, közepes tömeg, fejlett futómű.
Mindenkinek ajánljuk, hogy próbálgassa a kategóriákat és azokon belül is minél több autót,
hogy megtalálja a számára legoptimálisabbat. Emlékeztetnénk Ranga Laci szavaira: „Vagy a
pályát tanulod meg, vagy az autódat ismered. De az a legjobb, ha mind a kettőt ismered. Akkor
vagy tökéletes versenyző.
K22: A7 + R3 SimFans homologizációval rendelkező járművek részére nyitott.
K23: S1600 + N3 SimFans homologizációval rendelkező járművek részére nyitott.
Hogy miért választottuk szét ezt a két kategóriát? Azért, mert úgy gondoljuk NEM a WRC a világ
közepe! WRC-vel versenyezni kevesen tudnak eredményesen. És ez így természetes. Sok
gyakorlás, setup-olás és magas szintű képességek vezetnek oda, hogy valaki bekerüljön az első 5-
be. Bizonyos képességeket elsajátítani viszont nem lehet egy száguldó koporsóban. Megérteni a
járművek mechanikáját --szigorúan tapasztalati megértést értünk ezalatt-- akkor tudjuk igazán, ha
van időnk tanulmányozni egy-egy esetet. Egy WRC-ben nincs idő gondolkozni, bőven az ember
érzékelési idejének határán történnek a dolgok, ahol egy meglepődés, egy teljesen ismeretlen
szituáció csak önkénytelen reakciókra hagy időt, ami ha rossz, akkor az általunk mindig popcornnal
két pofára tömött, jó kedélyű videózások alkalmával már megismert képsorokat élhetjük át, csak
mindezt egy bajnokságban, ahol a pontszerzésért küzdünk. Magyarán nem a legkellemesebb
pillanatban. Ezeket csak úgy lehet elkerülni, ha agyunk tud valamihez nyúlni, nem csak a
magzatvízben bemutatott akrobatikus köldökzsinór kerülgetéséhez.
Ezen folyamatok egy része ezekben kategóriákban ütközik ki a legjobban. Szeretnénk
megismertetni az újoncokkal az "elsőkerekes" autók szépségeit és alattomos viselkedésüket,
melyeken felülkerekedni egy igazi küzdelem. Nincs olyan világbajnok aki ne kétkerék meghajtású
járművön tanult volna versenyezni --kivéve aki már a triciklivel borult csalánosba egy elmért jobb 4
után--, pedig sokan megtehették volna, hogy rögtön valami topp autóval kezdjék pályafutásuk. Vagy
elég megemlíteni hazánk nem túl magas színvonalú ORB futamait, ahol minden a sporthoz értő
kedvetlenül fordul el --saját biztonságát veszélyeztetve!--, mert nincs türelme végignézni ahogy
egyesek vezetéstechnikai tudása elveszik az versenygépjármű biztosította lehetőségek tengerében.
N3-nál ugyan az a helyzet, mint N4-nél csak nem feltöltött motor hajtja --jellemzően, de
nem kivételesen-- az első kerekeket. A szériaközelség hozadéka, hogy a motor középtartományon is
kellően nyomatékos így biztosítva lineáris karakterisztikát, nem úgy mint a későbbiekben láthatjuk,
cserében kisebb a teljesítménye. A futómű lágyabb természetű, tehát kezesebb járművet
irányíthatunk, ellenben ha egy határon túl hergeljük menthetetlenül kitör a fara és túlkormányzott
lesz.
Az R3 tekinthető az N3 tovább fejlesztésének, a szabályok sokkal több módosítást engednek,
így "hegyezettebb" járművet irányíthatunk. Igazi közép haladó kategória.
Az A7 kategória megszűnését az elszabadult fejlesztések okozta költség növekmény hozta.
Ebből már sejthetjük, hogy igazi cél-szerszámok ezek a bestiák. Csak magas fordulaton életképes
motor, apró részletekig kiművelt futómű, alacsony tömeg. Hangolás kérdése, de általánosságban
elmondható, hogy stabilan tűri az átterhelődéseket --irányváltások, hajtási-, fékezési állapotok
váltakozása-- de a határon túl büntet, ezért értő kezeket kíván. Akit érdekel mire is képes azokban
az értő kezekben nézze meg az 1997-es Korzika rallye összefoglalóját.
A s1600 kvázi váltotta az A7-et, cél volt a költség és tempó csökkentés, de a gyártók
remekül oldották meg a feladatot és az új technikai lehetőségek révén sikerült egy rendkívül ideges,
de gyors autót összehozniuk.
R1 Ide várjuk a tapasztaltabb versenyzőket és az OB-ról ismerős neveket.
K1: WRC2000-2003 + A8 + WRC2004-2010 + WRC2011 SimFans homologizációval
rendelkező járművek részére nyitott. Azért sem választottuk szét több kategóriára, mert szeretnénk
gondolkodóba ejteni a az élmenőket, mivel is vágjanak neki a megmérettetésnek. Van aki csak
tesztelne, van aki kihívásképp gyengébb autóval jönne, és van aki tempót akar diktálni. Aki
kevesebb tapasztalattal rendelkezik annak mindhárom csoport kemény ellenfél lesz.
K2: N4 SimFans homologizációval rendelkező járművek részére nyitott. Utaltunk rá, hogy a
paritás nem biztosított, ezért vált önálló kategóriává az N4. Ide azokat várjuk, akik tapasztaltabbak
és ebben a kategóriában szeretnének tanulni. Persze mindig jól jön az öreg a háznál, aki rendet vág
a sok feltörekvő vadhajtás közt.
K3: S2000 + 1.6T S2000 SimFans homologizációval rendelkező járművek részére nyitott.
Az előzőekben leírtak ide is vonatkoznak.
K4: A7 + R3 + S1600 + N3 SimFans homologizációval rendelkező járművek részére nyitott.
Itt viszont azért nem került szétválasztásra, mert nem akartunk két --létszám szempontból-- fél
kategóriát. Sajnos a használati statisztikák alapján hanyagolt kategória ez, pedig az életben a
motorsportban jeles nemzetek közt jóval többen mennek "kétkereksekkel" mert mindig van kivel
küzdeni, egyszerűbb --szerkezetileg--, tehát gazdaságos és sportértéke a küzdelem élményének van,
nem a hozzá párosuló működési költségeknek. Pályánként változó melyik dominánsabb, így egyik
sem rossz választás.
K5: H SimFans homologizációval rendelkező járművek részére nyitott. Kicsit az előbbi is
igaz rá, de itt inkább fanatikusokat szoktunk látni, akik akkor boldogok, ha minél többen vannak
körülöttük kilinccsel előre.

 

Jó szórakozást és tiszta versenyt kívánunk!



  További hírek:

9. Kincses Kupa
  spal
2013.06.05.  
 
Támogatóink
 
Hirdetés
 
Hirdetés
 
 webmaster